w-40 EDEBİYAT KAYGISI OLMAYAN TEK YAZAR

beğenmeniz dileğiyle...

6 Şubat 2010 Cumartesi

'Ben Rapper olucim' diyenlere bi' iki tavsiye

Dostlar,son yıllarda mainstream'in öne çıkmasının yanında Homestudio olayını Türkiye'de müthiş bir popülarite kazandığı görülüyor.Ben de ufak rap dağarcığımdan birşeyler sunayım dedim.bunun için öncelikle şöyle diyelim;

BEAT


beat,rapte en önemli kavramlardan biri.Altyapı kelimesinin karşılğını tam anlamıyla veriyor yani.Beati kötü olan şarkılar altyapısı kötü şehirle gibi ayakta duramıyorlar.Beatin çalıntı yahut orijinal olması bence ilk etapda çok önemli değil.


LİRİK


Lirik rapte çok yer kaplar yalnız genellikle içi boştur.Bu açıdan belli bir tema etrafında yazılan lirklerin beat-sample-bpm ile uyumlu olması sizi farklı kılar.Bu konuda kaçınmanız gereken tekdüzelik,yakalamanız gerken özgün bir stil ve yorum gücüdür.Mesela piyasa da 'eğil' ve 'değil'den kafiye yapan binlerce kişi var belki.Başarılı olansa bence çok az.23 Nisan şiirine de benzemesin lirik ve tipik liseli aşk şiirine de;


ben seni sevdim,sen sevmedin

ağladım günlerce

ardına bakmadan gittin

gibi saçma sapan şeylerden çok var.Zaman kaybı yani.

NAKARAT
Bence en önemli bölümdür nakarat.çünkü rap genel itibariyle nakarati ihmal eder.dolayısıyla özgün bir şekilde nakaratlarını okuyan mcler bence bu işi yürütür.Türkiye'de buna en iyi örnek Sagopa Kajmer ve Şanışer Methüsena olur sanırım.Şimdilik bu kadar dostlar NOT:Blogu tel.den Yazdığım için imlada problem olabilir.affoluna...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder